May 24, 2021



Chatbot on monipuolinen apuväline vastaanotoilla ja asiakaspalvelussa. Sen avulla voit parantaa asiakaskokemusta ja ohjata asiakkaan tiedon luo nopeasti ja helposti. 

Mikä on chatbot?

Chatbot on chattiin asennettava lisäosa, jonka avulla voidaan vastata tavanomaisiin kysymyksiin ilman tarvetta puhua asiakaspalvelijan kanssa. Sen tarkoituksena on auttaa asiakasta ja asiantuntijaa silloin, kun kyseessä on yksinkertainen kysymys, mihin on helppo antaa yksiselitteinen vastaus ilman tulkintaa. Chatbot on erinomainen apu esimerkiksi asiakkaan taustatietojen keräämiseen.

Ninchatin chatbotissa usein kysytyt kysymykset voidaan nostaa chat-ikkunaan, jolloin ne ovat helposti saatavilla milloin tahansa.

Chatbottiin voidaan asettaa valmiita kysymyksiä ja vastauksia. Kun asiakas huomaa kysymykseensä löytyvän valmiin vastauksen, hän voi klikata chat-ikkunassa olevaa linkkiä ja saada vastauksen heti. Jos valmis vastaus ei riitä, voi asiakas puhua ammattilaisen kanssa. Valmiita vastauksia käyttämällä saadaan kustannussäästöjä, kun asiantuntijoiden aikaa säästyy, ja he voivat keskittyä monimutkaisten ja vaativien asioiden hoitamiseen, kun usein kysytyt, tavanomaiset asiat eivät vie turhaa aikaa.

Ninchatin chatbotissa valinnat tehdään valintapainikkeilla, jolloin chatbotin käyttäminen on helppoa ja selkeää myös esimerkiksi ikäihmiselle tai maahanmuuttajalle. Asiakkaan ei tarvitse kirjoittaa kysymystään itse, vaan hän voi valita kysymyksensä valintapainikkeita käyttämällä.

Chatbotin avulla voi myös helposti hoitaa esimerkiksi materiaalitilaukset, jolloin pitkien lomakkeiden täyttäminen jää pois. Myös lähetteen teko ja reseptin uusiminen onnistuvat vaivattomasti ja tietoturvallisesti.

Ole läsnä 24/7 Ninchat chatbotin avulla

Ninchat chatbot päivystää silloinkin, kun sinä nukut! Chatbotilla voidaan hoitaa kaikki päivystysaikojen ulkopuolella tapahtuvat palvelupyynnöt. Tämä parantaa asiakaskokemusta, koska vastauksen kysymykseen voi saada mihin vuorokauden aikaan tahansa ja jonottamatta. Asiantuntija puolestaan voi keskittyä ratkomaan hankalimpia kysymyksiä, joihin chatbot ei pysty vastaamaan.

Chatbotin avulla keräät asiakastiedot helposti myös päivystysaikojen ulkopuolella. Chatin ollessa suljettuna asiakas voi jättää yhteydenottopyynnön chatbotin välityksellä ja häneen voidaan olla yhteydessä myöhempänä ajankohtana. Näin palvelu tavoittaa asiakkaan silloin, kun se hänelle parhaiten sopii.

Ninchatin chatbot pystyy hoitamaan itsenäisesti esimerkiksi materiaalitilaukset ja reseptin uusintapyynnöt. Näihin toimintoihin ei tarvita ihmistä lainkaan, mikä säästää asiantuntijan aikaa.

Miten Ninchat voi auttaa?

Ninchat chatbotin avulla hoidat esitietojen keräämisen helposti ja tietoturvallisesti, jolloin sinulla on kaikki tarvittava tieto asiakkaastasi chatin alkaessa. Ninchat chatbotin avulla voit myös ohjata asiakkaan olemassa olevan tiedon lähteelle linkkien avulla. Näin palvelut ovat helposti löydettävissä samassa paikassa, yhdellä silmäyksellä. Kun asiakas painaa linkkinappia, hän pääsee suoraan valmiiksi kirjoitettuun vastaukseen. Useinmiten tämä riittää asiakkaalle, jos aihe ja vastaus ovat riittävän yksinkertaiset ja selkeät.

Esitietojen kerääminen ja ukk-linkkien tarjoaminen saattavat vaikuttaa myös pitkiin jonotusaikoihin. Kun kaikki esivalmistelut on jo tehty asiakastapaamisen alkaessa, jää itse tapaamiselle enemmän aikaa, ja toisaalta asia on mahdollista hoitaa nopeammin. ukk-linkkien käyttäminen lyhentää jonotusaikaa, koska vastaukset ovat saatavilla ilman jonotusta.

Ninchatin chatbotin käyttöönotto on edulinen, nopea ja suoraviivainen projekti, joka tehdään yhteistyössä meidän kanssamme. Valmiin toteutuksen saa jopa kahdessa viikossa.

Haluatko kuulla lisää Ninchatin chatbotista?

Powered by Blogger.