January 11, 2022


Ninchat ja Vihta tarjoavat yhteistyössä ajanvaraukselliset chat- ja videovastaanotot organisaatiollesi. Ajan varaaminen ja vastaanotoille saapuminen on helppoa ja tietoturvallista sekä asiakkaan että ammattilaisen näkökulmasta. Toiminnot on integroitu niin, ettei se näy asiakkaalle, mutta taustalla Vihta hoitaa ajanvaraukseen liittyvät toiminnot ja Ninchat vastaanotot.

Tehokkuutta ja käytettävyyttä etävastaanotoille

Ninchatin ja Vihdan yhteistyössä tuottamat ajanvaraukselliset chat- ja videovastaanotot tuovat tehokkuutta mahdollistamalla kaikki toiminnot yhdeltä luukulta. Aikaa säästyy sekä käyttöönottovaiheessa että vastaanotoilla, kun kokonaisuus toimitetaan kerralla ja eri toiminnot ovat keskenään yhteensopivia.

Helppo ajanvaraustoiminto asiakkaalle ja ammattilaiselle

Ajanvaraus toimii palveluntarjoajan omilla kotisivuilla millä tahansa laitteella ja kaikkina vuorokauden aikoina. Asiakkaan on helppo muuttaa tai perua varaus tarvittaessa varausvahvistuksen mukana tulevan koodin avulla. Ammattilainen voi hallinnoida kaikkea ajanvaraukseen liittyvää oman käyttöliittymänsä avulla, kuten luoda palveluja, toimipisteitä tai ajanvarauskirjoja ja -tapahtumia.



Hoitajan tai lääkärin videovastaanotto

Asiakas kirjautuu etävastaanotolle ajanvarausvahvistuksen mukana tulleen linkin kautta. Ennen chatin alkamista voidaan pyytää asiakkaalta henkilöllisyyden varmennus joko hyödyntäen asiakassivuston omaa tunnistautumista tai Ninchatiin helposti liitettävän Suomi.fi-tunnistautumisen kautta. Vastaanotto voi haluttaessa alkaa anonyyminä ja tunnistautumista voi pyytää myös keskustelun aikana. Chatin alussa on mahdollista tehdä asiakkaan alkuhaastattelu nopeuttamaan vastaanottoa ja ammattilaisen ajan säästämiseksi.

Vastaanotto voidaan käydä teksti-chatissa tai videolla, joka voidaan ottaa käyttöön tarvittaessa myös keskustelun aikana. Videovastaanoton aikana säilyy mahdollisuus teksti-chatin käyttöön. Molemmilla vastaanotoilla voidaan jakaa tiedostoja, kuten potilasohjeita tai muita tarpeellisia asiakirjoja. Myös ruudun jakaminen on mahdollista. Vastaanoton päättyessä asiakkaalle voidaan esittää loppukysely ja tyytyväisyysmittaus, jonka avulla saadaan kerättyä arvokasta tietoa palvelun kehittämiseen.



Tilastot antavat kuvan vastaanottojen toiminnasta

Ninchatin chateista ja videovastaanotoista on aina saatavilla kattavat tilastot. Niistä voi tarkistaa esimerkiksi keskustelujen kestot, asiakastyytyväisyyden, palvelutason tai käytetyn ajan aihealueittain.

Ninchatin ja Vihdan ajanvaraukselliseen vastaanottoon voidaan liittää helposti Suomi.fi-tunnistautuminen, jonka avulla kuntatoimijat voivat turvallisesti palvella asiakkaita myös henkilökohtaisissa asioissa.

Tämä blogiteksti on kirjoitettu Ninchat & Vihta Roadshow'n inspiroimana. Kyseessä on syksyllä 2021 alkanut virtuaalinen kiertue, jossa kerroimme toteuttamistamme ajanvarauksellisista chat- ja videovastaanotoista ja esittelimme palveluita niiden oikeissa asiakasympäristöissä. Kevään 2022 kiertueesta löytyy lisätietoa täältä.


Kiinnostuitko kuulemaan lisää? Ota meihin yhteyttä ja sovi demo!

Powered by Blogger.