June 8, 2023

Lomien lähestyessä on hyvä hetki miettiä chatin loma-asetuksia. Tässä blogissa kerromme Ninchatin chat-jonojen asetuksiin liittyviä vinkkejä ja hyödyllisiä käytäntöjä. Jonojen asetuksissa pääkäyttäjä voi määritellä ajastukset, poikkeukset ja lomaviestin. Tallennetulla yhteydenotolla asiakas voi kätevästi jättää viestin ja Lomatauko -toiminnolla voidaan tauottaa chat. Nämä palvelut voidaan määritellä pääkäyttäjän toimesta tai tilata Ninchatilta.

Ajastukset kuntoon 

Viikkoaikataulun avulla chat voidaan helposti ajastaa erikseen jokaiselle päivälle. Chatin ollessa kiinni pidemmän aikaa voi aikataulun kytkeä pois päältä. Näin jono pysyy suljettuna, kunnes ajastukset taas otetaan käyttöön. Tämä käy yhdellä klikkauksella “Ota aikataulu käyttöön” -kohdassa. Tarkemmat ohjeet löydät Ninchatin tukisivustolta.

Lomien ajaksi on hyvä myös muistaa asettaa erillinen suljettu -viesti asiakkaan näkymään kertomaan heille milloin chat on seuraavan kerran avoinna. Pääkäyttäjällä on mahdollisuus muokata sisältöä tai muutoksen voi pyytää Ninchat -tukikanavan kautta. 

Aseta poikkeusajastukset vuosittain toistuville pyhäpäiville

Chat-jonoihin on mahdollista tehdä viikkoaikataulusta poikkeavia ajastuksia, jotka toistuvat vuosittain samoina päivämäärinä (esimerkiksi itsenäisyyspäivä, jouluaatto, uusivuosi, loppiainen ja vappu). Huomioi, että poikkeuksilla ohitetaan asetettu viikkoaikataulu. Jono voidaan ajastaa aukeamaan ja sulkeutumaan erillisen aikataulun mukaan tai se voidaan tarvittaessa sulkea kokonaan. Katso tarkemmat ohjeet Ninchatin tukisivustolta.

Muista myös asetus yksittäiselle poikkeukselle

Jonoille voi myös luoda yksittäisen poikkeuksen. Tällöin poikkeusaikataulu on voimassa vain yhden kerran, eikä toistu seuraavana vuonna (esimerkiksi tiimin virkistyspäivä, koulutuspäivä tai vaihtuvat arkipyhät). Yksittäisen poikkeusajastuksen asettaminen toimii samalla periaatteella kuin vuosittain toistuvat. Kuvallinen ohje löytyy Ninchatin tukisivustolta.

Tallennetut yhteydenotot varmistavat asiakkaan viestin perilletulon myös loman aikana

Tallennettu yhteydenotto -toimintoa voidaan hyödyntää esimerkiksi chatin ollessa kiinni, jolloin asiakas voi helposti jättää viestin. Yhteydenotot tallentuvat jonon tapahtumiin ja ne voidaan käsitellä, kun ammattilainen on taas paikalla. Katso tarkemmat ohjeet Ninchatin tukisivustolta.

Lomatauko -toiminnolla tauotat chatin ja räätälöit sisällön ennakkoon

Chat on myös mahdollista tauottaa Lomatauko -toiminnolla, jonka voi tilata Ninchatilta. Päälle ja pois asettaminen on helppoa ja pääkäyttäjä voi määritellä räätälöidyn sisällön ja viestin asiakkaan näkymään. Ohje löytyy Ninchatin tukisivustolta ja tarvittaessa neuvoa voi kysyä tukikanavalta.

Tilaa tallennettu yhteydenotto ja lomatauko Ninchatilta sales@ninchat.com 

Tarvitsetko chatin tai videovastaanoton? Pyydä demo!

Ninchat on tietoturvallinen integroitava chat/video/bot -viestintäalusta, jota käyttävät julkiset ja yksityiset sairaalat, hyvinvointialueet, sekä terveyspalveluita tarjoavat yritykset. Vuosittain noin 15 000 terveydenhuollon ammattilaista konsultoivat yli 2 miljoonaa potilasta Ninchatin räätälöidyillä ratkaisuilla. Parhaimmillaan Ninchat voidaan integroida organisaation prosesseihin tehostamaan ulkoista sekä sisäistä kommunikointia. Olemme osa Terveystaloa.

Powered by Blogger.